پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227673
باند توزيع چک پول و اسکناس هاي جعلي متلاشي شد
تاریخ انتشار : 1395/11/14 07:30:25
نمایش : 1899
با تلاش سربازان گمنام امام زمان در سپاه حضرت قمربني هاشم (ع) چهارمحال و بختياري باند توزيع اسکناس و چک پول هاي جعلي در سطح استان شناسايي و دستگير شدند.
 به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز؛ با تلاش سربازان گمنام امام زمان در سپاه حضرت قمربني هاشم (ع) چهارمحال و بختياري باند توزيع اسکناس و چک پول هاي جعلي در سطح استان شناسايي و دستگير شدند.

يک منبع آگاه در سازمان اطلاعات سپاه حضرت قمر بني هاشم (ع) در گفت و گو با جهانبين نيوز؛ اعلام کرد: اوايل هفته جاري باند پنج نفره توزيع اسکناس و چک پول هاي جعلي، توسط سربازان گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه استان شناسايي و طي اقدام عملياتي دستگير و تحويل دستگاه قضايي شدند.

اين منبع آگاه بيان داشت: اين افراد به منظور کسب منفعت نامشروع و اخلال در نظام اقتصادي کشور با بهره گيري از نااگاهي مردم از پارامترهاي امنيتي اسکناس و چک پول هاي رايج، اقدام به توزيع اين اسکناس و چک پول ها از طريق معاملات تجاري مي کردند.

به گفته اين منبع اگاه از اين افراد مبلغ 50 ميليون تومان چک پول و اسکناس تقلبي کشف و ضبط شد.

وي در ادامه ضمن توصيه به عموم مردم بالاخص فروشندگان بر انجام معاملات از طريق کارت هاي بانکي و واريز وجه معاملات از طريق دستگاه هاي کارتخوان و خودپرواز و با بانک ها، بر لزوم دقت در اسکناس ها و بالاخص چک پول هاي 50 و 100 هزار توماني، اسکناس هاي 10 هزار توماني و چک نمودن پارامترهاي امنيتي مشهود ازجمله نخ امنيتي، واترمارک، هلوگرام، جنس کاغذ ، جوهرهاي حرارتي به کار رفته، تصوير و شکل ظاهري و... که با اندکي دقت قابل تشخيص هستند، در انجام معاملات تاکيد کرد.

اين منبع آگاه بر ضرورت استفاده کليه اصناف بالاخص صنف طلافروشان بر استفاده از دستگاه هاي ويديو اسپکترال براي برسي طيفي چک پول هاي درشت در معامله با افراد ناشناس تاکيد و بيان داشت: عموم مردم بلافاصله در برخورد با اسکناس و چک پول هاي جعلي، دستگاه هاي انتظامي و امنيتي را در جريان قرار دهند.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html